مهر ۲۹

موضوع و زمان تقریبی جلسه چهارم زنجان لاگ

اطلاعیه بدون دیدگاه »

بلاخره بعد از یه تاخیر طولانی در تلاشیم روند جلسات زنجان لاگ دوباره راه بیوفته!

دلیل این وقفه اول ماه رمضان و بعد بد قولی دانشکده سما بود و فعلا از اموزشگاه اشراق قول مکان جلسه بعد رو گرفتیم .

انشالله اواخرهفته بعد این جلسه برگزار خواهد شد و برای اطلاع از زمان دقیلطفا این سایتو در اواسط هفته بعد چک کنید!

و اما موضوع جلسه بعد بیشتر راجع به برنامه نویسی در لینوکس خواهد بود که به پیشنهاد  یکی از دوستان مطالب اینجا مطرح میکنم تا اگه کسی نظری داشت و یا ایده ای همینجا مطرح کنه یا حتی اگه کسی میخواست چیزی  ارائه بده اینجا بگه!

اول دوست خوبم جناب مهدی مقدم قول داده راجع به برنامه نویسی c معمولی در لینوکس و نحوه کامپایل و اجرا اون یه ارائه داشته باشه  ، البته به همراه چند مثال.

بعدش دوست عزیزمون اقای اطهری قراره راجع به یکی از قویترین قالبهای کاری c یا همون فریمورک به قول بیگانگان! یعنی GTK یه ارائه داشته باشه که بی صبرانه منتظر این قسمت هستم. ایشون تجربه خوبی در این باره داره و انشالله که بتونیم از ایشون استفاده کنیم.

در قدم بعد بنده یک framwork multi platform دیگه رو به اسم QT که پایاش C++ هست معرفی خواهم کرد و یه نمونه نشون خواهم داد انشالله.

کسانی که میخوان اطلاعاتی راجع به اون کسب کنن میتونن هفت قسمت اموزشی کیوت رو در وبلاگم بخونن:

http://blog.pitm.net

و در اخر اگر توفیق این رو بدست بیاریم که از محضر جناب پژمان مقدم استفاده کنیم خواهش خواهیم کرد که ایشون هم یه معرفی از مبحث Bash Scripting رو ارائه بدن.

نوشته ای از فرید احمدیان \\ tags: زنجان لاگ

مهر ۲۴

جدیدا بین دوستان و حتی برای خودم خیلی به این مشکل بر خوردیم که بوت لودرمون مشکل پیدا میکنه که البته حتی دیده شده بعضی از دوستان لینوکسشون رو چند بار نصب کردن با اینکه به این کار احتیاجی نبود و من خدمتشون عرض کردم با اینکه نمیدونم چطوری ، ولی با یه گوگل کردن ساده میتونن مطالب خیلی زیادی در این موردها پیدا کنند که متسفانه باز خوی ویندوزی و به تعبیر دیگه حاضر خوری بعضی دوستان باعث شد بی خیال این موضوع بشن !
این موند تا اینکه من امدم رو لب تابم که یه اسلاکویر نصبه و یه مینت و یه ویندوز یه ازمایش تعمیر بوت لودر کردم و به جای بوت لودر مینتم که grub بود بوت لودر اسلاکویر اوردم که lilo هست و باز دوباره این کارو بر عکس کردم و دیدم چیز خاصی نداره!
از اونجایی که از دوباره کاری بیزارم با کمی جستجو به فارسی دیدم که مطالبی در این مورد هست که در زیر با ذکر منبع میارم شاید به درد یکی از دوستان لاگ بخوره.

ادامه مطلب …»

نوشته ای از فرید احمدیان \\ tags: boot loader, grub, lilo, بوت لودر, لیلو, گراب