تیر ۳۰

خوب بلاخره دیروز اولین جلسه حضوری رسمی زنجان لاگ در امسال برگزار شد. عرض کردم رسمی چون دوستان زنجان لاگی در این مدت کلی همدیگه رو زیارت کردن و هر پنج شنبه شبم در ای ار سی جمع میشن ولی خوب ظاهرا بعضی از دوستان تا ما از این جور جلسات اجرا نکنیم فکر میکنن زنجان لاگ کاری نمیکنه و میانو گله شکایت که آقا چی شد ؟ جالب اینجاس که اکثرا نه در جلسات میان نه کار مفیدی برای لاگ میکنن.

بماند .

خلاصه ان شالله با کمک دوستان داشنگاه ازادیمون هر هفته سه شنبه ساعت ده جلساتی خواهیم داشت که برای اطمینان هر هفته اعلامم میکنیم.

جلسه این هفته نصفش به نقدو برسی مشکلات و نظراتو راهکار ها برای آینده لاگ رفت و نصف دیگرش هم بنده با سواد کمم رفتم بالا و سعی کردم یه آشنایی با بش اسکریپت برای دوستانی که آشنا نبودن ایجاد کنم.

اگر کسی علاقه مند شده توصیه میکنم

Advanced Bash-Scripting Guide

رو حتما یه نگاهی بندازه.

در مورد تصمیمات هم فعلان محور ها و دسته بندی های گزشته دنبال میشه با این تفاوت که هر جلسه بعضی از دوستان میگن برای هفته بعد چه مقالاتی رو ارائه میدنوبرای بالا بردن بازدهی قرار شده هر چند نفر با هم پروژه هایی رو انجام بدن تا محدود به مقالات نباشیم.

در آخر برای اولین بار  سعی کردیم از جلساتمون عکس بگیریم گر چه خلوت ترین جلسه عمومی ما محسوب میشد.

نوشته ای از فرید احمدیان

تیر ۲۸

از این پس هر سه شنبه ساعت ده در سایت امام دانشگاه آزاد جلسات حضوری زنجان لاگ برگزار خواهد شد.
اطلاعات بیشتر در پست های آینده به اطلاع دوستان میرسد اما کسانی که می خواهند در جلسه فردا ۲۹ تیر شرکت کنند لطفا در اون ساعت در دانشگاه آزاد ، سایت امام حاضر شده و با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۷۳۴۰۲۰ تماس بگیرید.

نوشته ای از فرید احمدیان

تیر ۱۱

به نام خدا

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن درگیر هستند تنظیم نبودن صفحه نمایش در لینوکس مخصوصاً اوبونتو می‌باشد. این مشکل از آنجا ایجاد می‌شود که شناسایی سخت‌افزار مربوطه به درستی صورت نگرفته و فهرست نامناسبی از حالت‌های صفحه نمایش ظاهر شود. آنچه در ادامه می‌خوانید راه حلی است که در آن ما با استفاده ازX , XRandR را به طرزی بیرحمانه مجبور می‌کنیم که حالت دلخواه صفحه نمایش را برای ما، در صورتی که از راه عادی و سنتی آن امکان‌پذیر نباشد ایجاد کند.
شما می‌توانید مقاله را از اینجا دریافت کنید.

نوشته ای از محمد صادق اطهری

تیر ۰۹

با سلام به تمام دوستان

با اینکه وبلاگ زنجان لاگ مدتیست بروزرسانی نشده ولی دوستانه حقیقتا زنجان لاگی در قسمت های دیگر مثل انجمن گفتگو و … فعال هستن

بهر حال از این پس هر هفته  پنج شنبه شب ها ساعت ۲۲ کاربران و اعضای زنجان لاگ در کانال irc زنجان لاگ جلسه مجازی خواهند داشت!

برای آشنایی بشتر با irc توصیه میکنم این لینک را مطالعه بفرمایید.

برای دسترسی به آن هم میتونید از خود این سایت استفاده نموده یا توسط نرم افزار دلخواه به آی آر سی #zanjanlug که در chat.freenode.net هست وصل شوید.

نوشته ای از فرید احمدیان \\ tags: