آبان ۲۸

ابزار ویندوز ۷ شامل کد GPL است. نرم افزارهای ویندوز ۷ متن باز می شوند

دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه »

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که ابزار دریافت USB/DVD ویندوز ۷ شامل کدهای متن باز است. برای اصلاح خطاها، این شرکت هفته آینده کد منبع و کتابخانه ها مربوط به این ابزارها تحت مجوز GPL2 منتشر می سازد.

مشاور مایکروسافت می گوید که این ابزار شامل کد GPLV2 است. او گفت که این ابزار که از فروشگاه مایکروسافت قابل دریافت است توسط یک بخش سوم ساخته شده است.
اوایل این هفته، مایکروسافت ابزار دریافت خود را در یک وبلاگ ویژه قرار داد و بدین ترتیب این شرکت متهم به استفاده از کدهای متن باز بدون اعلام اینکه از چه محلی دریافت شده است شد. این ابزار به کاربران نت بوکهایی که DVD ندارند برای نصب ویندوز ۷ کمک می کند.
منبع خبر:
http://www.networkworld.com/news/2009/111309-microsoft-opensource-gpl-download-tool.html

نوشته ای از کیانوش رضایی

آبان ۲۸

برگزاری همایش با عنوان لینوکس در دانشگاه پیام نور زنجان

دسته‌بندی نشده ۳ دیدگاه »

شنبه سی ام آبان ماه ۱۳۸۸ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در سالن آمفی تاتر دانشگاه پیام نور زنجان همایشی با عنوان لینوکس برگزار میشه که عدف از برگزاری این همایش آشنا کردن دانشجویان با دنیای لینوکس و اپن سورس است. انشاالله گزارشی از اتفاقاتی که رخ می ده رو مینویسم . هدف ثانویه از برگزاری این همایش معرفی لاگ و بالاخره زنجان لاگ است . امیدوارم تعداد دوستان علاقه مند و فعال جذب و زنجان لاگ یه عضوگیری درست حسابی بکنه تا کارا رو روال بیفته.

نوشته ای از sub.zer0

آبان ۲۵

راه اندازی Apache Web Server در لینوکس

اموزشی بدون دیدگاه »

با سلام به همه  دوستانی که مطالب منو تحمل می کنن

با  دو مطلب قبلی فکر می کنم برای این قسمت وقت کمتری لازم داشته باشین چون در حین سادگی ، قبلا کارهایی شبیه به این انجام دادیم .

خوب همین طور که دوستان طراح وب می دونن برای این که صفحات طراحی شده ی خودمون رو توی کامپیوتر شخصی خودمون ببینیم احتیا ج به یه وب سرور داریم که یکی از معروف ترین هاش IIS نام داره که مربوط به ویندوزه و از اون بهتر و قدرتمند تر Apache هست که در خود لینوکس هم وجود داره و فقط کافیه فعال بشه . از دیگر استفاده های وب سرور ها اینه که تصور کنید در شبکه یه سایت رو می خواییم قرار بدیم که فقط کاربرانی که  درون اون شبکه قرار دارن بتونن از اون استفاده کنن و یا حتی در سرور های هاست از این سرویس استفاده می شه .البته این ها که گفتم فقط برای آشنایی اولیه بود و قطعا استفاده هایی خیلی وسیع تر داره . اما بریم سر اصل موضوع :

ادامه مطلب …»

نوشته ای از luis.mahdi

آبان ۲۵

قلمهای سری ایکس نسخهٔ ۲

دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه »

قلم‌های سری ایکس۲ بر اساس قلم‌هائی که به رایگان در دسترس عموم قرار دارند ساخته شده و برای زبانهای فارسی، عربی، اردو، پشتو، دری، ازبک، ئۇیغۇر، کردی، ترکی قدیم (عثمانی) و ترکی جدید (لاتین) تعمیم داده شده‌اند.

این قلم‌ها به دو تکنولوژی OpenType و AAT مجهز بوده و بر روی هر پلاتفرمی – مک یا ویندوز و لینوکس – قابل استفاده هستند.
برای اطلاعات بیشتر و دریافت قلم‌ها بر روی بنر زیر کلیک کنید.

نوشته ای از محمد صادق اطهری

آبان ۲۵

راه اندازی سرور DHCP

اموزشی ۱ دیدگاه »

سلام به همه یاوران و همراهان همیشگی

DHCP یا (dynamic host configuration protocol) یک پروتکل ارتباطی در شبکه محلی است که به مدیر شبکه امکان اختصاص ip به رایانه ها به صورت خودکار و از طریق یک سرور را فراهم می کند هر دستگاهی که بخواهد به اینترنت متصل شود،‌یک ip یکتا لازم دارد بنابراین در یک شبکه برای اتصال به اینترنت همه دستگاه ها باید ip داشته باشند.
اگر از dhcp استفاده نشود،‌باید برای تک تک
کامپیوتر ها به صورت دستی ip وارد کرد ولی استفاده از dhcp باعث می شود که اختصاص ip به دستگاه ها به صورت خودکار انجام شود هر کامپیوتر هنگامی که روشن می شود از طریق سیستم عامل یک پیغام درخواست ip برای سرور dhcp می فرستد و dhcp هم یک ip از محدوده ip های مجاز شبکه، به آن کامپیوتر اختصاص می دهد.

ادامه مطلب …»

نوشته ای از luis.mahdi

آبان ۲۵

راه اندازی سرویس DNS

دسته‌بندی نشده ۱ دیدگاه »

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و اساتید ارجند

سوریس DNS رو می خواییم روی سرور لینوکس شبکه ی خودمون فعال و تنظیم کنیم .همین طور که می دونین وقتی از یه کامپیوتر در شبکه یک آدرس رو توی مرور گر می نویسیم این آدرس ارسال میشه به سرور هایی در اینترنت و بعد از مشخص شدن IP مربوط به این آدرس توسط این سرور ها و ارسال اون به مرورگر ، مرورگر می تواند صفحه در خواستی ما مثل www.google.com رو به راحتی باز کند . چون آدرس کارکتی  یا همون URL برای راحتی انسان ارائه شده و در خواست مرورگر ها باید بر اساس IP باشه .

ادامه مطلب …»

نوشته ای از luis.mahdi

آبان ۲۳

سومین کارگاه آموزشی نصب و راه اندازی همراه با جشن انتشار توزیع لینوکس فارسی پارسیکس

دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه »

این کارگاه آموزشی در روز پنجشنبه ۲۸ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.
سمینار مذکور با حمایت علمی مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
افرادی که علاقمند به شرکت در این کارگاه هستند می توانند به آدرس register.iranfoss.ir مراجعه کرده و در کارگاه فوق ثبت نام کنند. تنها افرادی که کد شرکت در دوره را دریافت کنند می توانند در این کارگاه شرکت نمایند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.iranfoss.ir مراجعه کنند.

نوشته ای از کیانوش رضایی

آبان ۲۰

مقالات مفید فارسی

اموزشی ۲ دیدگاه »

۳۰ نکته پرکاربرد خط فرمان
نحوه ایجاد ‫‪Bootable usb flash drive
در لینوکس dvb
بوت گراب CD ایجاد
بهینه سازی سرعت تماس اینترنتی
راه اندازی یک سیستم پردازش موازی روی گنو/لینوکس
بازیابی پارتیشن‌ها و فایل‌های پاک شده در گنو/لینوکس
PDF دستکاری فایل‌های
چیست؟ RunLevel
‫راهنمای سریع دستورات برای شروع کار با اوبونتو‬
آشنایی با تئوری ماشین‌های مجازی
در گنو/لینوکس VPN نصب و تنظیم

نوشته ای از محمد صادق اطهری

آبان ۲۰

مقدمه‌ای بر ‫واسط گرافیکی کاربر‬ در محیط گنو/لینوکس

اموزشی ۱ دیدگاه »

برای جلسه چهارم زنجان لاگ مطلبی را راجع به محیط GUI در لینوکس و همچنین برنامه نویسی در آن آماده کرده بودم که به حضورتان تقدیم می‌کنم.
مقدمه‌ای بر ‫واسط گرافیکی کاربر‬ در محیط گنو/لینوکس

نوشته ای از محمد صادق اطهری

آبان ۲۰

تعمیر و نصب LILO Boot Loader

اموزشی ۲ دیدگاه »

ممکن هست شما هم هرازچندگاهی با LILO به مشکل بر بخورید مخصوصا بعد از نصب ویندوز ، این مقاله نحوه نصب و تعمیر LILO را آموزش می‌دهد.

نوشته ای از محمد صادق اطهری